DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy w Ostaszewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Ostaszewo: www.ostaszewo.pl.
* data publikacji strony internetowej: 24 czerwca 2022 r. (2022-06-24)
* data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 marca 2025 r. (2025-03-26)
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. (2019-04-04) o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
Artykuły sprzed 23.09.2020 r. (2020-09-23) zawierają osadzony kod HTML niezgodny z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej.
Aktualnie trwają prace nad konwersją nowo zamieszczanych plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia 26 marca 2025 r. (2025-03-26)
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 26 marca 2025 r. (2025-03-26)
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontraktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Joanna Bryk, e-mail: sekretarz@ostaszewo.pl. Kontaktować się można także telefonicznie pod nr telefonu: 55-247-13-18 w. 32.
W ten sam sposób można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
* zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu;
* zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu;
* wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
* dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
* wskazani strony lub elementy strony, której dotyczy żądanie;
* wskazanie dogodnej formy udostępniania informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępniania w formie alternatywnej informacji dostępnej.
Rozpatrzenie powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienia dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie terminów oraz odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
* organ nadzorujący: Wójt Gminy Ostaszewo
* adres: Urząd Gminy w Ostaszewie, ul. Kościuszki 51, 82-112 Ostaszewo
* e-mail: ug@ostaszewo.pl
* tel. 55-247-13-18
Skargę można również złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/ .
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Lokalizacja
Urząd Gminy w Ostaszewie
ul. Kościuszki 51
82-112 Ostaszewo
Budynek Urzędu Gminy w Ostaszewie usytuowany jest przy ul. Kościuszki 51. Do budynku prowadzi jedno wejście; nie ma podjazdu dla wózków inwalidzkich. Niemniej, zastosowano alternatywny dostęp do budynku – na zewnątrz budynku udostępniony został dzwonek (wraz ze stosownym oznaczeniem), by przywołać pracownika urzędu w celu udzielenia pomocy (dostanie się do wewnątrz budynku).
Bariery architektoniczne: schody oraz wąskie korytarze, uniemożliwiają w chwili obecnej poruszanie się po Urzędzie osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostęp do budynku jest także ograniczony schodami i wąskimi drzwiami wejściowymi. Osoby ze szczególnymi potrzebami obsługiwane są we wszystkich sprawach na parterze budynku Urzędu.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną przy głównym wejściu. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, lecz oznakowanie wykonane jest w sposób kontrastowy.
Parking przy Urzędzie Gminy Ostaszewo w chwili obecnej nie posiada miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Niemniej, wyznaczono takie miejsce vis’ a vis budynku Urzędu – przed budynkiem GOKiS (oba budynki dzieli ulica).
Budynek Urzędu Gminy nie posiada windy. W budynku Urzędu brak jest toalet dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W urzędzie brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line. Można zamówić tłumacza języka migowego z 5 dniowym wyprzedzeniem.
Urząd nie posiada pętli indukcyjnych.
Link do raportu o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego: