„USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY OSTASZEWO – EDYCJA 2015”
„USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCHAZBEST Z TERENU GMINY OSTASZEWO–EDYCJA 2015”
Gmina Ostaszewo w roku bieżącym zrealizowała zadanie p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Ostaszewo–edycja 2015”.
Dnia 08 kwietnia 2015roku Gmina Ostaszewo wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z wnioskiem o dofinansowanie zadania polegającego na „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo 2015. ”Zadanie jest zgodne z Programem Usuwania Azbestu z terenu Gminy Ostaszewo, który został przyjęty Uchwałą Nr XXIV/127/2012 Rady Gminy Ostaszewo
z dnia 19 grudnia 2012 roku. Wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania w formie dotacji do kwoty18676,44zł. Dnia13 lipca 2015 roku Gmina ogłosiła przetarg „Zapytanie ofertowe o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30000 euro”. Przetarg rozstrzygnięto, wyłoniono wykonawcę.29 lipca 2015roku podpisana została umowa dotacji nr WFOŚ/D/III-75-E/207/2015/AZBEST-2015 zawarta pomiędzy WojewódzkimFunduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, a Gminą Ostaszewo na dofinansowanie realizacji w/w zadania. Zadanie dotyczyło demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków mieszkalnych
i gospodarczych.
Zadanie w 85% finansowane było ze środków zewnętrznych pozyskanych przez Gminę Ostaszewow ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku .Na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013., poz. 1232 z późn. zm.), w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Kwota uzyskanego dofinansowania wynosiła 18 676,00zł. w tym: środki NFOŚiGW –10 986,00 zł oraz środki z WFOŚiGW –7 694,00 zł.
Pozostałe 15% to kosztwłasny gminy. Nieruchomości biorące udział w konkursie zostały zinwentaryzowane i ujętew „Programie Usuwania Azbestu z terenu Gminy Ostaszewo”. Na pokryciach dachowych budynków biorących udział w konkursie znajdowały się płyty azbestowo cementowe.
Dofinansowanie zadania z WFOŚiGW w Gdańsku realizowanego przez Gminę Ostaszewo przyczyniło się do osiągnięcia efektu rzeczowego i ekologicznego. Zrealizowane zadanie zmniejszyło ilość, występujących wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Ostaszewo.
W ramach przedmiotowego zadania zdemontowano azbest z 9 budynków, a z 2 posesji został odebrany zdjęty już azbest z budynków. Unieszkodliwiono 32,47 Mgwyrobów zawierających azbest (w tym z 5 budynków mieszkalnych, 6 gospodarczych).
Gmina Ostaszewo w roku bieżącym zrealizowała zadanie p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Ostaszewo–edycja 2015”.
Dnia 08 kwietnia 2015roku Gmina Ostaszewo wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z wnioskiem o dofinansowanie zadania polegającego na „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo 2015. ”Zadanie jest zgodne z Programem Usuwania Azbestu z terenu Gminy Ostaszewo, który został przyjęty Uchwałą Nr XXIV/127/2012 Rady Gminy Ostaszewo
z dnia 19 grudnia 2012 roku. Wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania w formie dotacji do kwoty18676,44zł. Dnia13 lipca 2015 roku Gmina ogłosiła przetarg „Zapytanie ofertowe o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30000 euro”. Przetarg rozstrzygnięto, wyłoniono wykonawcę.29 lipca 2015roku podpisana została umowa dotacji nr WFOŚ/D/III-75-E/207/2015/AZBEST-2015 zawarta pomiędzy WojewódzkimFunduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, a Gminą Ostaszewo na dofinansowanie realizacji w/w zadania. Zadanie dotyczyło demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków mieszkalnych
i gospodarczych.
Zadanie w 85% finansowane było ze środków zewnętrznych pozyskanych przez Gminę Ostaszewow ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku .Na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013., poz. 1232 z późn. zm.), w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Kwota uzyskanego dofinansowania wynosiła 18 676,00zł. w tym: środki NFOŚiGW –10 986,00 zł oraz środki z WFOŚiGW –7 694,00 zł.
Pozostałe 15% to kosztwłasny gminy. Nieruchomości biorące udział w konkursie zostały zinwentaryzowane i ujętew „Programie Usuwania Azbestu z terenu Gminy Ostaszewo”. Na pokryciach dachowych budynków biorących udział w konkursie znajdowały się płyty azbestowo cementowe.
Dofinansowanie zadania z WFOŚiGW w Gdańsku realizowanego przez Gminę Ostaszewo przyczyniło się do osiągnięcia efektu rzeczowego i ekologicznego. Zrealizowane zadanie zmniejszyło ilość, występujących wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Ostaszewo.
W ramach przedmiotowego zadania zdemontowano azbest z 9 budynków, a z 2 posesji został odebrany zdjęty już azbest z budynków. Unieszkodliwiono 32,47 Mgwyrobów zawierających azbest (w tym z 5 budynków mieszkalnych, 6 gospodarczych).
Zapraszam osoby, które do tej pory nie skorzystały jeszcze z dofinansowania a sązainteresowane realizacją zadania utylizacji eternitu do składania wniosków w 2015 r.
Nie można samodzielnie usuwać płyt azbestowych, ponieważ wymaga to zachowania szczególnej ostrożności, aby nie narażać się na wdychanie włókien azbestu! Zbieraniem, transportem i utylizacją materiałów zawierających azbest zajmować się mogą tylko wyspecjalizowane firmy posiadające odpowiednie zezwolenia, wyszkolonych pracowników, odpowiednie ubrania, wyposażenie w niezbędne środki i sprzęt.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!