„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Ostaszewo – edycja 2016”
Gmina Ostaszewo w roku bieżącym zrealizowała zadanie p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Ostaszewo – edycja 2016”.
Dnia 8 kwietnia 2016 roku Gmina Ostaszewo wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z wnioskiem o dofinansowanie
zadania polegającego na „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo- edycja 2016”. Zadanie jest zgodne z Programem Usuwania Azbestu z terenu
Gminy Ostaszewo, który został przyjęty Uchwałą Nr XXIV/127/2012 Rady Gminy Ostaszewo z dnia 19 grudnia 2012 roku. Wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania w formie
dotacji do kwoty 5 960,00 zł. Dnia 1 lipca 2016 r. Gmina Ostaszewo ogłosiła zapytanie ofertowe. Dnia 18 lipca 2016 r. unieważniono przetarg, ponieważ dnia 12 lipca 2016 r.
Gmina Ostaszewo przesłała uzupełnienia do wniosku pomniejszone o liczbę azbestu przeznaczonego do usunięcia w związku z wycofaniem kilku wniosków przez mieszkańców naszej Gminy
czego skutkiem było pomniejszenie kwoty do dofinansowania. Dnia 25 lipca 2016 r. Gmina Ostaszewo ogłosiła kolejne zapytanie ofertowe z którego wyłoniono wykonawcę, firmę „GRONEKO”.
Dnia 18 sierpnia 2016 r. podpisana została umowa dotacji nr WFOŚ/D/III-75.E/165/2016/AZBEST-2016 r. zawarta pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku,
a Gminą Ostaszewo na dofinansowanie realizacji w/w zadania. Zadanie dotyczyło demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania oraz transportu, zabezpieczenie i unieszkodliwienia wyrobów
zawierających azbest z pokryć dachowych budynków mieszkalnych i gospodarczych. Zadanie w 85% finansowane było ze środków zewnętrznych pozyskanych przez
Gminę Ostaszewo w ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Kwota uzyskanego dofinansowania wynosiła
2 150,60 zł w tym środki pochodzące z NFOŚiGW. Pozostałe 15% to koszt własny gminy. Łączny koszt kwalifikowany zadania wyniósł 716,44 zł.
Nieruchomości biorące udział w konkursie zostały zinwentaryzowane i ujęte w „Programie Usuwania Azbestu z terenu Gminy Ostaszewo”. Na pokryciach dachowych budynków biorących udział w konkursie
znajdowały się płyty azbestowo cementowe.
Dofinansowanie zadania z WFOŚiGW w Gdańsku realizowanego przez Gminę Ostaszewo przyczyniło się do osiągnięcia efektu rzeczowego i ekologicznego. Zrealizowane zadanie zmniejszyło ilość,
występujących wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Ostaszewo.
W ramach przedmiotowego zadania zdemontowano azbest z 3 budynków, unieszkodliwiono 5,48 Mg wyrobów zawierających azbest (w tym z 2 budynków mieszkalnych i 1 gospodarczego).
Zapraszamy osoby, które do tej pory nie skorzystały jeszcze z dofinansowania a są zainteresowane realizacją zadania utylizacji eternitu do składania wniosków w 2016 r.
Nie można samodzielnie usuwać płyt azbestowych, ponieważ wymaga to zachowania szczególnej ostrożności, aby nie narażać się na wdychanie włókien azbestu! Zbieraniem,
transportem i utylizacją materiałów zawierających azbest zajmować się mogą tylko wyspecjalizowane firmy posiadające odpowiednie zezwolenia, wyszkolonych pracowników, odpowiednie ubrania, wyposażenie w niezbędne środki i sprzęt.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!