Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo – edycja 2021
Gmina Ostaszewo zrealizowała zadanie p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Ostaszewo w 2021 – 2022 r.".
Dnia 25 maja 2021 roku Gmina Ostaszewo wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z wnioskiem o dofinansowanie zadania polegającego na „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo w 2021-2022 r." Wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania w formie dotacji do kwoty 15.000,00 zł. Dnia 19 czerwca 2017 roku Gmina zwróciła się z zapytanie ofertowym dot. usuwania wyrobów zawierających azbest z ternu Gminy Ostaszewo. 07 października 2021 roku podpisana została umowa dotacji nr WFOŚ/D/III-75.E/7141/2021/AZBEST - 2021 zawarta pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, a Gminą Ostaszewo na dofinansowanie realizacji w/w zadania. Zadanie dotyczyło demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Zadanie finansowane było ze środków zewnętrznych pozyskanych przez Gminę Ostaszewo w ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku https://wfos.gdansk.pl/. W ramach przedmiotowego zadania zutylizowano azbest z 4 budynków, unieszkodliwiono 11,48 Mg wyrobów zawierających azbest. Z dwóch budynków dokonano demontażu, zbierania, transportu, zabezpieczenie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest – 6 Mg, a z dwóch transport, zabezpieczenie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych – 5,48 Mg. Łączny koszt kwalifikowany zadania wyniósł 5 244,00 zł, z czego kwota dofinansowania w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku wynosi 5 244,00 zł (100%). Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu ze środków WFOŚiGW w Gdańsku i NFOŚiGW w ramach programu Priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Zadanie zrealizowane zgodnie z Uchwałą nr XXIII/143/2021 z dnia 7 września 2021 r. w sprawie zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie praz związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostaszewo.
Uchwała nr XXVI/173/2021 Rady Gminy Ostaszewo z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany załącznika do uchwały nr XXIV/127/2012 Rady Gminy Ostaszewo z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu z terenu Gminy Ostaszewo. Według aktualizacji zinwentaryzowano 574 obiektów o pokryciu dachowym z płyt eternitowych o masie 1068 Mg.
Zapraszamy osoby, które do tej pory nie skorzystały jeszcze z dofinansowania, a są zainteresowane realizacją zadania utylizacji eternitu do składania wniosków w 2023 r.
Nie można samodzielnie usuwać płyt azbestowych, ponieważ wymaga to zachowania szczególnej ostrożności, aby nie narażać się na wdychanie włókien azbestu! Zbieraniem, transportem i utylizacją materiałów zawierających azbest zajmować się mogą tylko wyspecjalizowane firmy posiadające odpowiednie zezwolenia, wyszkolonych pracowników, odpowiednie ubrania, wyposażenie w niezbędne środki i sprzęt.
Informację o programie Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest i dzięki temu zmniejszenie szkodliwego oddziaływania azbestu na ludzi i środowisko. https://wfos.gdansk.pl/zwalczanie-azbestu/
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!